květen 2018

Švédské holínky - MANKELL, Henning - 40%

Populární autor detektivních románů Henning Mankell se narodil 3. února 1948 ve Stockholmu, ale vyrůstal na severu Švédska. Na vysoké škole psal a režíroval divadelní hry. V roce 1968 se zúčastnil nepokojů švédských studentů, které trvale poznamenaly jeho skutky a životní názory. V roce 1973 vyšla jeho  románová prvotina Odstřelovač skal o dělnickém hnutí ve Švédsku. Po celá 70. léta se ve své tvorbě věnuje závažným společenským problémům.

Henning Mankell pracoval ve Švédsku také jako herec, divadelní režisér a manažer. Dnes žije v Mosambiku, kde vede divadelní soubor Avenida. Jeho manželkou je dcera švédského filmového a divadelního režiséra Ingmara Bergmana.

Působivý román o tom, že na některé vzpomínky nestačí ani ničivý oheň. Jedné podzimní noci se Fredrik Welin probudí a zjistí, že mu hoří střecha nad hlavou. Fredrik unikne doslova na poslední chvíli a stihne popadnout jen pláštěnku a dvě holínky - obě levé. Jeho milovaný dům na ostrůvku v Baltu lehne popelem i se vším majetkem. Ohořelé trosky se stanou symbolem jeho osamělého života, který se už chýlí ke konci. Fredrik se nastěhuje do starého přívěsu po dceři a hned si objedná nové holínky. Když mu dcera přijede na pomoc a zkontaktuje ho sympatická novinářka kvůli rozhovoru pro místní noviny, obrátí se Fredrikovi život vzhůru nohama.

Hodnocení: 40%

Detektivní knihy od tohoto autora mam velice rada. Ale bohužel u Švédskych holínek, které jsou pokračováním Italských bot, jsem se horko těžko prokousávala. Jedině, co mě vedlo k tomu, abych knihu dočetla, bylo to, ze jsem chtěla vědět, kdo je žhář. A i to bylo nakonec velké zklamáni.

Podobné knihy:

Za hodnocení knihy Švédské holínky děkujeme Lence Maňákové