duben 2018

Příliš mnoho nevěst - HARDENOVÁ, Helena - 70%

Česká spisovatelka Helena Hardenová (1964) se narodila v Brně, kde také absolvovala gymnázium. Pracovala jako plánovačka, knihovnice i uklízečka. Řadu let byla  personalistku, podnikala a prodávala stroje do pekáren. V současné době je výkonnou ředitelkou menší strojírenské firmy. Střídavě bydlí v Brně, Níhově a na Kanárských ostrovech. V letech 2003-10 napsala osm detektivních příběhů, které se odehrávají právě na Kanárských ostrovech. Od roku 2016 píše sérii detektivek, kde je hlavní hrdinka Polyxena Eusebie Kristina Berková z Ronova, mladá žena, která sice žije na zámku, ale její život je zcela současný.

Napřed svatba, potom rozvod. Nebo obráceně? Ovšem před svatbou je nutno se řádně rozloučit se svobodou. Ženich s kamarády a nevěsta s nejlepšími přítelkyněmi. Začíná dámská předsvatební jízda, na kterou jede i Polyxena Berková. V zámeckém spa hotelu Chateau Lomec je obsluha skvělá, ceny velmi nemírné, šampaňské rychle stoupá do hlavy a schyluje se k vraždě...

Poly Berková přijme pozvání své přítelkyně na dámskou party v luxusním hotelu; příjemně strávená víkend má být " rozloučením se svobodou" jedné z nich. Bohužel dojde k vraždě a Poly opět neodolá, aby se nepustila do amatérského pátrání po vrahovi.
Příběh je plný zápletek, někdy snad i neuvěřitelných, ale celkový dojem z přečtené knihy - takto by měla dobrá zábavná kniha vypadat. Autorka udrží čtenáře v napětí, rozuzlení je překvapivé. Značně se tato detektivka liší od chmurných severských detektivek, což já považuji za klad. Doporučuji přečíst si předchozí příběh Poly Berkové, popřípadě další knihy Heleny Hardenové.

Podobné knihy:

Za hodnocení knihy Příliš mnoho nevěst děkujeme Ivaně Morávkové