březen 2017

Krajinou mrtvých mužů - RYAN, Robert - 70%

Anglický spisovatel, novinář a scénárista Robert Ryan se narodil v roce 1963 v Liverpoolu. Je známý též pod pseudonymem Tom Neale. Po studiu přírodních věd se chtěl stát učitelem, ale místo toho pracoval jako mechanik závodních aut. Po dvou letech odešel přednášet přírodní vědy do Kentu, a tehdy začal koketovat se žurnalistikou. Psal pro GQ, Guardian, Sunday Times nebo Telegraph. Později přijal místo v redakci Sunday Times, kde měl na starosti články o cestování. V roce 1999 vyšel jeho první román Underdogs a po něm následovala celá řada knih. Od roku 2013 vychází serie detektivek s doktorem Watsonem v hlasní roli.

V zákopech první světové války denně umírají tisíce mužů, jeden mrtvý navíc sotva koho překvapí. Až na to, že tohle tělo je plné bizarních ran, což neunikne pozornému zraku doktora Watsona, který dříve asistoval při vyšetřování samotnému Sherlocku Holmesovi. Tvář mrtvého je zmodralá, čelisti sevřené v strašlivé grimase, oči vylézají z důlků, jako by spatřily cosi nepředstavitelně hrůzného. Něco tu nehraje! A to je teprve začátek. Brzy se objeví další těla a je na Watsonovi, aby vypátral zákeřného vraha ze zákopů. Komu má důvěřovat? Kdo je nepřítel? A dokáže útočníka zastavit dřív, než znovu udeří? Uprostřed krvavé řeže, během válečného běsnění, jež trhá svět na kusy, musí Watson vystoupit ze stínu svého učitele a sám se vyřešit tajemství, k němuž ho dovedou záhadná úmrtí. První kniha ze série s doktorem Watsonem.

Je detektivní příběh odehrávající se na pozadí 1. světové války přímo v zákopech. Hlavním vyšetřovatelem je tentokrát dr. Watson a mister Sherlock je jen postavou v mlze a především ve Watsonově hlavě jako maják, jehož světlo je návodem k cíli. Velmi se mi námět a zpracování líbí a těším se na další pokračování ze série.

Podobné knihy:

Za hodnocení knihy Krajou mrtvých mužů děkujeme Lence