září 2013

Prázdné místo - Rowling, R. J. - 70%

Joanne Rowlingová se narodila v roce 1965 ve Velké Británii. Známá je především jako autorka a stvořitelka Harryho Pottera. Tato knižní série získala celosvětový úspěch, prodalo se jí více než 400 milionů kopií a byla i zfilmována. Její životní příběh je jako z Hollywoodu. Ještě v roce 1994 byla nezaměstnanou svobodnou matkou, závislou na sociálních dávkách. Dnes je milionářkou, která žije v luxusním sídle na břehu řeky Tay ve Skotsku se svou rodinou.

Nejnovější román autorky slavné série o Harrym Potterovi, tentokrát pro dospělé.

Na první pohled poklidné městečko Pagford zůstane po náhlé smrti čtyřicátníka Barryho Fairbrothera v šoku. Za zdánlivě idilickou fasádou Pagfordu, tvořenou dlážděným náměstím či starým opatstvím, se vede tichá válka všech proti všem - boháči válčí s chudáky, rodiče se svými dětmi, manželé s manželkami, kantoři se svými žáky. Prázdné místo, které po Barrym zůstane v městské radě se brzy stane středobodem války, jakou město doposud nezažilo. Kdo nakonec zvítězí ve volebním klání, které provází vášně, pokrytectví a nečekaná odhalení?

Rowlingová napsala skvělou knihu, která nejen nutí k zamyšlení, ale na každé stránce také překvapuje. Prázdné místo je román o současné společnosti v níž určitě rozpoznáte i své sousedy.

Dospělá kniha od autorky Harryho Pottera se vcelku povedla, autorka v ní ale "honí příliš mnoho zajíců", hlavně první polovina knihy představuje příliš mnoho postav, znichž mnoho je pro příběh absolutně zbytečných, bohužel, ale i přesto je kniha velmi čtivá a hlavně druhá polovina nabere poměrně velký spád.

Příběh začíná náhlým úmrtím Pagfordského radního Barryho Fairbrothera, tato událost vyvolá, mezi obyvateli samozřejmně rozruch a vlnu intrik, kvůly uvolněnému místu radního. Dále příběh ještě prolínají chmurné osudy mladé feťačky Krystal Weedonové. Popis anglického maloměsta a jeho obyvatel je velmi zajímavý a barvitý, potěší hlavně pro čtenáře milující anglický venkov.

• Serie knih o Harry Potterovy

Za hodnocení knihy Prázdné místo děkujeme Jakubovi