říjen 2013

Dear Vittie - Lansburgh, Werner - 80%

Německý spisovatel a publicista Werner Lansburgh se narodil 29. 6. 1912 v Berlíně, kde také vyrůstal. V roce 1933 musel jako Žid opustit Německo a tím začala jeho pouť po evropských zemích. Nejprve pobýval ve španělské Valencii, pak působil jako politický důstojník na britském a americkém velvyslanectví ve Švédsku. V roce 1942 získal na univerzitě Basileji doktorát lékařského práva. Po skončení druhé světové války se Lansburgh marně snažil vrátit do Německa, ale nenašel tam žádné pracovní místo. Proto se usadil v Uppsale ve Švédsku, kde pracoval jako korektor tisku na místní univerzitě. Po více než 40 letech v exilu se stal slavným spisovatelem v Německu. Úspěch mu přinesla kniha milostných dopisů Dear Doosie napsaná napůl německy a napůl anglicky. V následujících letech vydal další knihy a až do své smrti 20. 8. 1990 žil střídavě Uppsale a v Hamburku.

Jak si zlepšit angličtinu četbou milostných dopisů. Oblíbená "učebnice", jejímž prostřednictvím se autorovi podaří přesvědčit čtenáře, že znají z angličtiny mnohem více, než tušili, a dodá jim odvahy směle používat tento krásný jazyk.

Kniha Dear Vittie ukazuje, jak se dá nenásilnou formou vtlouct do hlavy anglická slovíčka, sousloví a fráze. Kniha je psána česko-anglicky, ne však jak jsme zvyklý z bilingvních knih, ale jednotným textem. Nejdříve je více českého textu, postupně se to přelévá na druhou stranu, aniž by si toho čtenář všiml. Je dobré mít při ruce slovník, některé výrazy nejsou přeloženy. Snad, že je autor považoval za srozumitelné. Kniha je psaná s lehkostí a humorem. Rozhodně stojí za prostudování.

•

Za hodnocení knihy Dear Vittie děkujeme  Lence