květen 2015

LYNN, J. - Jako led - 40%

Pod pseudonymem J. Lynn vystupuje Jennifer L. Armentout (1980), která žije v Martinsburgu v Západní Virginii v USA. Už na základní škole psala povídky a snila o profesi spisovatelky. Píše paranormální romány pro mládež, sci-fi, fantasy a romány ze současnosti. Pod pseudonymem napsala romantickou sérii Gamble Brothers, román Počkám na tebe a paranormální serii Nephilim rising.

Jednadvacetiletá Sydney je zamilovaná do Kylera snad odjakživa. Jsou nejlepšími kamarády od té doby, co ji shodil na hřišti a ona ho donutila sníst bábovičku. Někdy během těch let se do něj opravdu hodně zamilovala. A jaký je v tom problém? Kyler je děvkař. Nikdy nezůstal s jednou holkou déle než pár nocí. Zatímco spolu studují posledním rokem na univerzitě, Sydney nechce ohrozit jejich přátelství tím, že by Kylerovi přiznala, že ho miluje. Kyler vždy vnímal Sydney jako nedosažitelnou. Znamená pro něj vše a je dokonalá. Své city k ní však stále ukrývá nebo směřuje na jakékoli další ženy. Ostatně Kyler bude vždy jen chudý kluk ze špatné čtvrti a Sydney ta jediná holka, kterou nikdy nemůže mít. Když ale spolu kvůli masivní sněhové bouři uvíznou v luxusním lyžařském letovisku, nic nedokáže zastavit jejich vášnivé city, aby se vydraly na povrch. Přežije jejich přátelství vzájemnou přitažlivost? A přežijí vůbec oni? Protože zatímco padá sníh, někdo je sleduje, a tak jim lyžařský výlet může změnit život víc než jen jedním způsobem.

Hodnocení: 40%

Po přečtení knihy Počkám na tebe, od stejné autorky jsem se na knihu těšila. Počkám na tebe bylo milým překvapením a tudíž jsem předpokládala, že i tohle dílo bude. Trochu jsem se ve svých předpokladech ale spletla. Námět mi přišel takový otřepaný. Kdyby autorka vymyslela alespoň nějaký zajímavý příběh do pozadí, ale to co se v knize událo, bylo opravdu chabé a od začátku předvídatelný. Kyler typický vysněný kluk. Svalnatý, okouzlující, krásný, mladý. Jasně že se do něj Sydney zamilovala. Podle mě je to hodně nereálná knížka. Snažím se to brát s nadhledem, ale nepamatuji si, kdy naposledy mě kniha takhle zklamala. Snad to by Božský hráč od Christiny Lauren. Ještě navíc jsem zjistila, že se jedná o první díl ze série. Myslím, že další pokračování si nepřečtu, ale to je jenom můj názor. Nechci knihu odsuzovat nebo vás odrazovat od čtení, ale konkrétně pro mě to byla ztráta času. Kniha se hodí pro někoho, kdo má rád romantiku, sex a šťastný konec. Na odpolední čtení přímo dokonalé. Musím se přiznat, že stránky mi ubíhaly jedna za druhou velmi rychle, ale i tak to prostě nebyl můj šálek kávy.

•

Za hodnocení knihy Jako led děkujeme Veronice Lukešové.

MCGARRY, Katie - Překroč svůj stín - 70%

Americká autorka Katie McGarry prožila mládí v dobách grunge a chlapecké kapely a na tyto roky vzpomíná jako nejlepší, ale zároveň jako nejhorší ze svého života. Miluje hudbu, šťastné konce a reality show. Je fanouškem University of Kentucky basketbalu.

Nikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu, co se té strašlivé noci odehrálo. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, její svět se obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit...

Příběh je vyprávěn velmi poutavě. Kapitoly jsou střídavě rozděleny z pohledu Echo a z pohledu Noaha. Pokud je kniha takhle napsána, čtenář má větší možnosti. Dokáže si představit, jaké jsou obě jeho postavy, co cítí, jak přemýšlí. Na začátku knihy jsem měla opravdu velký vztek na otce Echo a chvíli jsem přemýšlela, jestli si knihu neomlátím o hlavu. Postava Echo mi přišla velmi zajímavá a taky hodně reálná. Chovala se přesně tak, jak by se zachoval každý z nás. Podle mě to knize dodává zvláštní kouzlo, protože dnešní romány většinou nemají hlavu ani patu a rozhodně nejsou tak záživné jako právě tohle dílo. Snad jediné, co mi na knize vadilo, tak byla postava nevlastní matky Echo. Přišla mi vyloženě nesympatická. I když je knížka dívčím románem spíše pro mládež, tak zaujme i někoho staršího. Jakmile se do tohohle emotivního příběhu začtete, nebudete moci přestat.

•

Za hodnocení knihy Přkroč svůj stín děkujeme Veronice Lukešové.