duben 2013

Zámek lásky - KELLY, Cathy - 60%

Irská spisovatelka Cathy Kelly se narodila 12. září 1966 v Belfastu v Severním Irsku. Dětství prožila v Dublinu. Třináct let pracovala jako novinářka pro národní irské nedělní noviny, kde se věnovala zpravodajství. Nicméně její velkou láskou byla vždy beletrie. Už její první román Jednou provždy, který vyšel v roce 1997, se stal bestsellerem v Irsku a ve Velké Británii. Od té doby napsala ještě další dva romány, než se rozhodla v roce 2001 opustit svět žurnalistiky a věnovat se psaní. V roce 2005 se stala vyslankyní UNICEF v Irsku, kde působí v informační kampani o osudech 12 milionů afrických dětí, kterým rodiče zvala nemoc AIDS. Cathy Kelly se svým přítelem a dětmi žije ve Wicklow. Její knihy dosahují mezinárodní úrovně, jsou překládány do mnoha světových jazyků.

Tess je svým životem spokojená: bydlí v idylickém přímořském městečku Avalonu, má manžela, dvě děti a vlastní krámek se starožitnostmi. Náhle se jí však začne manželství rozpadat – a do města se vrací její první láska, muž, který ji kdysi ranil. Její sestra Suki opustila Irsko už před lety a vydala se do velkého světa. Když však zjistí, že jistý autor bulvárních životopisů chce veřejně odhalit její tajemství, uchýlí se do rodného města a doufá, že tu najde bezpečné útočiště. Také Danae věří, že jí Avalon poskytne ochranu. Stále se snaží, aby nikdo nezjistil, odkud přišla a co má za sebou. Mara si myslela, že našla toho pravého, ale nakonec jen sleduje, jak se její přítel žení s jinou. Musí překonat milostné zklamání, a tak se vydává do Avalonu začít nový život. Všechny hrdinky spojuje jedno trápení – minulost. Dokážou se stínů minulosti zbavit?

Hodnocení: 60%

Příběh čtyř žen různého věku, které spojuje společné bydliště - přímořský Avalon v Irsku. Jejich osudy se navzájem proplétají, komplikují a opět vyjasňují.

Jednoduchý příběh, slaďáček, tak trochu novodobá červená knihovna nebo pohodové čtení? Tak trochu možná ode všeho kousek, ale především pohodové čtení a i když každá zkušená čtenářka ví, že vše spěje ke šťastnému konci, s radostí a očekáváním usedá ke knize, aby se pobavila a potěšila.
Tuto knihu jsem vybrala s úmyslem obhájit takzvané lehké čtivo. Literární kritik by ohrnul nos, ale řekněte mi upřímně, máte chuť po náročném pracovním dnu, ještě náročnějších starostí o domácnost a rodinu, si vzít ke čtení náročný psychologický román, ve kterém jsou všichni podivně nešťastní, nespokojení? Příliš by se to podobalo některým zkušenostem z běžného života či večerním zprávám. A i my, dospělí, máme nárok na pohádky. A máme je rádi, přiznejme si to.

• Další knihy autorky

Za hodnocení knihy Zámek lásky děkujeme Ivaně Morávkové