červen 2014

Cesta ze ztracena, Dárek, Díky za vzpomínky, Dívky za zrcadlem, Kde končí duha, PS. Miluji tě, Sto jmen a Vzpomínky na zítřek - Ahern, Cecilia - 100%

Irská spisovatelka Cecilia Ahern se narodila 30. 9. 1981. Je dcerou bývalého irského předsedy vlády. Na univerzitě v Dublinu vystudovala obor žurnalistika a mediální komunikace. V roce 2002 vyšel její první román PS. Miluji tě, který začala psát ve svých 14 letech. Hned po zveřejnění se stal mezinárodním bestsellerem a v žebříčku nejprodávanějších knih dosáhl na první příčku ve Velké Británii, USA, Německu, Nizozemí a dalších zemích. Podle románu byl natočen stejnojmenný  film, který měl premiéru v prosinci 2007. Román byl oceněn cenou Passionate Pen Honour za nejromantičtější příběh roku 2004/2005. Také druhá kniha Kde končí duha zaznamenala obrovský mezinárodní úspěch.

V poslední době se C. Ahern začíná prosazovat jako televizní producentka. S partnerem a dětmi žije v Dublinu.

Sto jmen

Novinářka Kitty Loganová přišla o práci v televizi po odvysílání reportáže, v níž na základě křivého svědectví obvinila bezúhonného učitele, že zneužil studentku a přivedl ji do jiného stavu. Nemůže si být jistá ani svým hlavním zaměstnáním v redakci časopisu Etcetera, který donedávna řídila její přítelkyně a rádkyně Constance, ale právě v době soudní dohry Kittyina skandálu podlehla rakovině. Nešťastná mladá žena, od níž se po aféře odstěhoval přítel a rozkmotřil se s ní i dlouholetý kamarád, se teď upíná k jedinému cíli. Chce splnit poslední přání své zemřelé zaměstnavatelky a napsat v jejím zastoupení příběh, který si Constance vysnila, ale nikdy ho nevtělila na papír. Je to však úkol těžší, než se zdá, protože dědictví zemřelé šéfredaktorky – obálka s podklady pro napsání zamýšlené reportáže – obsahuje jenom jediný list papíru se stovkou neznámých jmen. Kitty musí zjistit, o jaké lidi jde a jaké tajemství je spojuje. A zároveň s tím, jak pátrá po jejich totožnosti a osudech, poznává i sama sebe.

Hodnocení: 100%

Opět mě autorka nezklamala a já se ponořila zcela do příběhu. Její romány jsou laskavé a vždy mě povzbudí. Není to žádná "červená knihovna" a proto je čtu znovu a znovu.

Za hodnocení knih Cecilie Ahern děkujeme Lence.